Usługa

Mikroimplanty ortodontyczne

Leczenie ortodontyczne już od jakiegoś czasu przestało opierać się wyłącznie na stosowaniu aparatów stałych czy ruchomych. Coraz częściej spotykane są nowoczesne metody leczenia z wykorzystaniem mikroimplantów ortodontycznych. Dzięki nim nie jest konieczne instalowanie pełnego aparatu na zęby, ponieważ w wielu przypadkach wystarczające jest skorygowanie wady zgryzu zaledwie w obrębie części uzębienia. Zastosowanie takiej metody nie tylko podnosi w znaczący sposób walory estetyczne, ale także przyczynia się do znacznego skrócenia niezbędnego okresu leczenia.

Czym jest mikroimplant?

Mikroimplant, jak sama nazwa wskazuje, przypomina niewielką śrubę, której główka wystaje ponad błonę śluzową. Stosowany jest w tych samych celach, co tradycyjne aparaty ortodontyczne. Wymiary mikroimplantu nie przekraczają dwóch centymetrów, a dzięki temu cała konstrukcja może zostać umiejscowiona praktycznie w każdym miejscu szczęki, a także na podniebieniu, co znacząco zwiększa precyzyjność jej zastosowania.

Ortodoncja od dawna dąży do uzyskania odpowiedniego zakotwienia w leczeniu wad zgryzu. Zakotwienie w stomatologii to utrzymanie jednego lub kilku zębów w ich właściwym położeniu, przy jednoczesnym przesunięciu innych zębów w zamierzoną stronę. Zanim w użyciu pojawiły się mikroimplanty, korzystano z innego rodzaju metod, jednak nie dawały one efektu 100-procentowego zakotwienia.

W celu prawidłowego wszczepienia mikroimplantu nasi specjaliści przeprowadzają na początku bardzo dokładny wywiad z pacjentem. Zapobiega to zaistnieniu ryzyka późniejszych powikłań. Rozmowy z pacjentem i oględziny stanu jego jamy ustnej muszą być uzupełnione wykonaniem prześwietlenia rentgenowskiego. Zdjęcie RTG pozwala dokładnie obejrzeć zmiany powstałe w obrębie zębów, jak i samej kości szczęki czy żuchwy oraz stawu skroniowo-żuchwowego. Dzięki temu możliwe jest sprecyzowanie, jaki obszar powinien podlegać leczeniu oraz jak i gdzie docelowo miałby zostać zainstalowany implant.

W naszych gabinetach w Gdyni Redłowie i Pogórzu oraz Gdańsku Ujeścisku zabieg zamocowania mikroimplantu ortodontycznego przeprowadzamy po zaaplikowaniu znieczulenia miejscowego. Po zabiegu pacjenci również nie zgłaszają dolegliwości bólowych.