Usługa

Leczenie kanałowe

Właściwa i regularna higiena jamy ustnej oraz systematyczne wizyty kontrolne u dentysty to podstawa zdrowych zębów. Niekiedy jednak zdarza się, że zmiany próchnicze docierają aż do bogato unerwionej i unaczynionej miazgi zęba, powodując jej zapalenie. W takie sytuacji musi być przeprowadzone leczenie kanałowe, zwane też leczeniem endodontycznym. W niektórych przypadkach to jedyny sposób, aby uratować chory ząb.

Leczenie kanałowe polega na usunięciu nie tylko zmian próchniczych, ale także zmienionej chorobowo miazgi. Stomatolog musi dotrzeć do komory i kanałów zęba, oczyścić je z zepsutej tkanki, dokładnie zdezynfekować, a następnie wypełnić kanały specjalnym materiałem, mającym właściwości uszczelniające i bakteriobójcze. W przypadku niewielkich uszkodzeń zęba, stomatolog przystępuje do jego odbudowy, stosując materiały kompozytowe. Natomiast duże zmiany próchnicze potrzebują już właściwie dopasowanej odbudowy protetycznej.

W naszych gabinetach w Gdyni Redłowie, Pogórzu i Gdańsku Ujeścisku leczenie endodontyczne przeprowadzane jest z użyciem mikroskopu. Pozwala to na bardzo precyzyjne opracowanie kanałów zębowych i przeprowadzenie całego leczenia na wysokim poziomie. Głównym wskazaniem do przeprowadzenia endodontycznego leczenia kanałowego, zwłaszcza z wykorzystaniem mikroskopu, są bardzo głębokie zmiany próchnicze. Budowa anatomiczna zębów i kanalików zębowych u każdej osoby przedstawia się inaczej. Bywa, że kanały są bardzo wąskie lub zakrzywione, przez co trudno dostępne. W takiej sytuacji zastosowanie mikroskopu jest szczególnie istotne, ponieważ pozwala wykonać zabieg z najwyższą dokładnością.

Czy leczenie kanałowe boli?

W naszych gabinetach leczenie kanałowe przeprowadzane jest w znieczuleniu miejscowym, dobranym indywidualnie do pacjenta, co pozwala wyeliminować ewentualne dolegliwości bólowe. Warto również wiedzieć, że w przypadku bardzo zaawansowanej próchnicy, zabieg może trwać stosunkowo długo, nawet do trzech godzin.

Ile kosztuje leczenie kanałowe?

Ceny leczenia kanałowego uzależnione są od liczby kanałów zębowych w leczonym zębie. Koszty w naszych gabinetach zaczynają się od 550 złotych i mogą sięgnąć dwukrotności tej sumy.

Leczenie kanałowe zęba
od 800 zł
Reendo - ponowne leczenie kanałowe
wycena indywidualna
UWAGA! Po leczeniu kanałowym odbudowa/wypełnienie zęba jest oddzielnym, płatnym zabiegiem.