Leczenie kanałowe Gdynia

Gdynia-Redłowo – 58 66 222 66

Gdynia-Pogórze – 58 732 11 55

Zazwyczaj przyczyną bólu zęba jest stan zapalny nerwu, najczęściej spowodowany próchnicą. W takim przypadku jedynym sposobem na uratowanie zęba jest leczenie endodontyczne (tzw. kanałowe).

We współczesnej stomatologii nastąpił znaczny postęp w zakresie leczenia kanałowego. Jest ono teraz zabiegiem zupełnie bezbolesnym.
Leczenie polega na usunięciu resztek chorego nerwu i bakterii z komory zęba i kanałów korzeniowych. W trudniejszych przypadkach do leczenia kanałowego korzysta się z mikroskopu zabiegowego, dzięki któremu możliwe jest udrożnienie kanałów, których tradycyjną metodą udrożnić się nie da. Mikroskop posiadamy w naszej placówce w Pogórzu.

W trakcie leczenia kanałowego wykorzystuje się co najmniej dwa zdjęcia rentgenowskie. Pierwsze w celu diagnostycznym (ocena długości i przebiegu kanałów korzeniowych, obecności zmian okołowierzchołkowych), drugie dla oceny prawidłowego wypełnienia kanałów korzeniowych.

Po oczyszczeniu i zdezynfekowaniu kanałów, wypełnia się je szczelnie specjalnym materiałem.

Ostatnim etapem leczenia jest założenie plomby lub wykonanie odbudowy protetycznej w przypadku, gdy korona zęba jest bardzo zniszczona.

Przy obecnej technice leczenia nawet ząb z dużymi zmianami okołowierzchołkowymi nie musi być usunięty.

Prawidłowo przeleczony ząb może służyć przez wiele lat.

Oferujemy również usługi leczenia zębów:

Leczenie próchnicy | Usuwanie / Ekstrakcja zębów | Leczenie zębów u dzieci

PolandEnglish